Körglädje och ljudkvalitet by BRL Electronics

Busbilen förenar körglädje med ljudkvalitet av högsta klass. Under huven hittar vi en rejäl effektboost med överladdning, och inuti ett allt annat än basic ljudbygge. Det handlar om Rockford Fosgates värsta rakt igenom. Fokus ligger inte på att spela så grannarna ringer störningsjouren utan det ligger mer på finljud. Det ska låta bra som tusan från förarplatsen, så där så det kittlar under tårna oavsett om man river loss Bohemian Rhapsody eller Smack My Bitch Up.

Det är Patrik Skogholm som stått för merparten av arbetet och idéerna, med hjälp av montören Kimmo Junttila.
Patrik är butikschef för BRL i Trollhättan och är regerande EM-vinnare i klassen Master OEM under EMMA:s flagga.



Ljudanläggning

Bilstereo: Pioneer AVIC-F940BT.
Ljudprocessor: Rockford Fosgate 3SIXTY.3
Airplay via: ARCAM DAC.
I instrumentbrädan: Dayton rs100p.
I A-stolpen: Inplastade diskanter
I dörrarna: Rockford Fosgate Power T5-652S 6,5 kit
Rockford Power T0D410 10"
Slutsteg: PBR300X2 till framsystemet, Rockford Fosgate Power T25001BDCP till basarna.
Batteri: XS Power XE12-60, XS-Power XE12-20 20Ah
Kondensator: Rockford Fosgate 1F

Om bilen 

Bil: Toyota GT86
Motor: 2,0 D-4S Boxer, Vortech V-3H67B kompressorkit. Ferrita platsbyggt sportavgassystem med fjärrstyrda avgasventiler. Agency Power Grenrör. EcuTek programvara, mappad av JRM-Racing.
Färg: Svart. 3M Helfolierad mattröd
Effekt: 323 hk (bromspapper innan grenröret monterades)
Vridmoment: 330 Nm.
Transmission: 5-vxl man.
Hjulupphängning: D2 Coilovers.
Bromsar: Original med värre belägg fram.
Fälgar: Rota T2R 9,5 bredd, 18". Org 17" medföljer
Däck: 225/35/18.
Kaross: Nooze GT frontläpp och bakvinge i kolfiber.
Inredning: Ombyggd och omklädd instrumentbräda och dörrar. Baslådan custombyggd bakom baksätet. Bagage ombyggt för att kunna tävla i SQ men ändå ha plats för en resväska.





Kirjaudu sisään